03 d’agost 2009

Tres propòsits de vacances

Aquestes vacances m'he proposat tres coses. Encetar un blog, escoltar la ràdio en anglès un parell d'hores al dia i tocar el violoncel una hora al dia. Són tres propòsits molt concrets. Després hi ha d'altres propòsits més genèrics: jeure i no fer res, llegir, anar a la piscina, passejar per Igualada.

Els tres propòsits concrets requereixen una certa disciplina. Obrir un bloc sense tenir-ne ni idea vol una certa labor d'investigació. He descobert que els bloguers solvents que coneixo -com en Ramon Costa- utilitzen l'eina de google. Si ells la utilitzen, llavors deu ser que es tracta de l'eina adequada. Una vegada identificada, cal donar els passos que t'indiquen a la pàgina web... i ja està!

Escoltar la ràdio encara requereix més disciplina. Vaig a la pàgina web de la BBC i l'escolto en temps real. Però exigeix un esforç de concentració important per no perdre's cap paraula i comprendre la notícia amb tots els detalls i matisos. Feina de formigueta que espero que em reporti el benefici d'una millor comprensió de l'anglès.

Finalment, per tocar el violoncel a l'estiu cal seguir un programa. Tres o quatre peces al dia. Peces més o menys lúdiques, ja que som vacances! Com que no tinc profe, segueixo un llibre amb les partitures i un cd en què pots escoltar les peces. Es tracta de llegir la partitura, tocar-la i quan et sembla que ja ho fas bé, comprovar si sona igual que en el cd. A vegades la claves i a vegades descobreixes que has de començar de nou.

Aquest blog neix amb la voluntat de compartir amb vosaltres reflexions breus escrites ARA QUE TINC UNA ESTONA...
Com que estic cansat, ni escoltaré la ràdio en anglès ni tocaré el violoncel. Ara jeuré i no faré res.


1 comentari:

Anònim ha dit...

Enhorabona per la inciativa company!
Ens veiem per ciberespai i per Igualada de tant en tant, jejejeje.
Salut i visca "la makina"
Temprà.