19 de setembre 2009

A l'IG-NOVA Tecnoespai es couen coses...

Aquest divendres vaig fer una presentació sobre com crear models de negoci a IG-NOVA Tecnoespai davant d'una vintena d'emprenedors, la majoria "residents" d'aquest viver d'empreses de l'Ajuntament d'Igualada. El meu objectiu era explicar en què estic investigant actualment per -si m'ho permeteu- captar "matèria primera" per a futures investigacions; l'objectiu dels assistents era escoltar què s'està coent al món acadèmic sobre estratègia empresarial; i l'objectiu dels organitzadors de la trobada, amb la Montse Carbassa al davant, era posar-nos en contacte. Va ser un veritable win/win/win. No sé què en sortirà, però alguna cosa en sortirà...
Moltes vegades ens queixem que les administracions no fan prou per als emprenedors, i més en temps de crisi. Acostumats al populisme i a les campanyes merament propagandístiques de moltes administracions, acostumem a posar tothom al mateix sac. Jo mateix criticava en un article a l'anoiadiari.cat el paper galdós que van fer els polítics i els membres de l'establshiment a l'obertura del HiT Barcelona.
Però les administracions no sempre ho fan malament. IG-NOVA Tecnoespai és un exemple de feia ben feta, que en aquest cas vol dir proporcionar infraestructura, serveis i suport als innovadors en la fase més delicada de l'aventura empresarial, sense intervencionismes i sense el desig de treure'n profit propagandístic. Aquesta filosofia està molt en línia amb el que us deia en un altre post que pensa un economista com Jordi Gual, de "la Caixa", respecte al rol que han de tenir les administracions en la regeneració del malmès teixit empresarial. Venia a dir que les administracions han de posar les bases (educació, infraestructures) perquè els empresaris creïn empreses.
L'única crítica que faig d'IG-NOVA Tecnoespai -la Montse ho sap perquè li vaig dir abans i després de la presentació- és justament que, potser per manca de propaganda, poca gent coneix el que estan fent. Jo que estic posat en aquest món dels emprenedors i sóc igualadí militant no ho coneixia i vaig quedar bocabadat el dia que la Montse em va ensenyar les instal·lacions. Però algun dels assistents a la presentació tampoc no hi havia estat mai.
Polítics i tècnics haurien d'explicar més i millor les coses que funcionen, sense rubor, sense por a ser titllat de propagandistes. L'economia és també un estat d'ànim, i ens cal l'efecte dòmino de comunicar que hi ha administracions que faciliten la vida a emprenedors i emprenedors que es belluguen.
Aquest post és una modestíssima contribució a publicitar el IG-NOVA Tecnoespai.